Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Friday, 23 October 2015

Cerita cinta yang tak sempurna

Ummul Azkee

CERITA CINTA YANG TAK SEMPURNA


google image


      Selamat pagi semua. Pagi ini Ua nak bercerita tentang cinta. mood romantik pula tiba-tiba selepas mendengar dan menghayati lirik lagu SETIA nyanyian Faizal Tahir ft Elizabeth Tan di akhir rancangan Wanita Hari Ini (WHI) semalam. hehe.. Ua memang gitu, kalau dengar lagu suka hayati lirik, sebab adakalanya ada makna dalam kehidupan kita. Sebelum ini, dengar gitu-gitu je semasa intro drama MENCINTAIMU dalam slot akasia di TV3.Lambat Ua ni kan. hehe..

     CINTA. Ua pasti anda semua kalau sebut sahaja tentang cinta mesti yang dibayangkan adalah perkara yang indah-indah belaka sahaja. hehe.. tapi hakikatnya dalam indah-indah itu ada juga pahitnya.

     Ua pasti adik-adik gadis mahupun teruna di luar sana kalau melihat orang bercinta, diri pun mula rasa nak bercinta juga. Apabila lihat pasangan yang sudah berumahtangga dah kelihatan sangat sweet, diri pun mulalah rasa mahu berumahtangga juga kan. Tapi tidak mengapa kalau ada feel begitu. Itu lumrah perasaan seorang manusia.Ua faham :)

    Cumanya Ua mahu cerita, di sebalik cerita cinta yang indah belaka itu pasti ada pahitnya. Pasti ada cacat celanya ya! Jangan ingat setiap masa kita akan bergembira dan berbahagia. Jangan ingat yang cinta itu bahagianya sentiasa. Kalau rasa perkahwinan dan cinta itu akan indah-indah sahaja, anda silap! Setiap jalan yang kita pilih dalam hidup ini pasti ada dugaan dan masalahnya. 

    DUNIA , kalau diamati sedalam-dalam ia adalah satu tempat yang diibaratkan seperti sekolah yang mana setelah kita belajar, kita akan menghadapi peperiksaan atau ujian. Kita perlu menyelesaikan segala soalan yang diberikan, adakalanya kita mampu menjawab soalan tersebut, dan kadangkala sebaliknya. Kalau kita cuba sehabis daya memberikan jawapan yang terbaik pun adakalanya tidak tepat. Adakalanya kita berjaya, adakalanya kita gagal. Itu lumrah.

  Begitu jugalah dengan cinta! Cinta pun sesekali akan diuji , lebih-lebih lagi di alam perkahwinan. Dalam perkahwinan akan ada cabarannya. Itulah hakikatnya, apa yang kita hadapi bukan hanya kegembiraan sahaja. Kadangkala dalam perkahwinan kita akan diuji dengan pelbagai masalah, Adakalanya kita akan membuat kesalahan , adakalanya kita sedih,kecewa. Adakalanya berlaku berselisihan pendapat dan sebagainya, 

  Namun begitu cara kita menghadapinya menentu kan kebahagian cinta itu sendiri. Matlamat cinta dan perkahwinan itu sendiri perlu kita cari dan kita ketahui. Adakah semata-mata kerana kebahagian atau kerana Nya. Tiada cinta yang sempurna melainkan cintaNya. Cinta yang berpaksikan redhaNya insyallah mampu mengharungi apa sahaja. Terimalah kelebihan dan kekurangan pasangan itu seadanya. Dalam usaha mengekalkan rasa cinta, akui kesilapan kita, sabar, terima dan redha dengan setiap dugaan yang tiba dan apa yang paling penting dalam cinta dan perkahwinan adalah SETIA dan usaha untuk mengekalkan kasih sayang agar berpanjangan selamanya sehingga ke syurga.
   
  Jadi mari sama-sama hayati lirik lagu Setia nyanyian Faizal Tahir dan Elizabeth Tan. Selepas ini kalau dengar lagu, hayat liriknya. Lirik yang bagus akan memberikan impak positif dalam hidup dan satu lagi kalau ada kita berselisih faham dengan pasangan kita dan sukar nak menyebut kata maaf bolehlah bagi lirik  dan lagu ini. Confirm terharu, cair dan berbunga-bunga hati si dia.liriknya sangat bermakna. :)

LIRIK LAGU SETIA | FAIZAL TAHIR ft ELIZABETH TAN


Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu
Maafkan andai mengganggu lenamu

Andai pernah melukakan 
Maafkan ku tak sengaja
Harus kau dan aku selalu bicara

Kau tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya

Kau dan aku
Mungkin tak sempurna
Kau dan aku
Tahu takkan mudah

Kau dan aku 
Mahukan sempurna
Kau dan aku 
Mengharap bahagia

Setia aku
demi dirimu
setia aku
Hanya padamu

Andai hatimu berubah
Pastiku cuba fahami
Tetap ku melangkah terus berani

Ku tahu kau satunya
Ku mahu kita selamanya

Kau dan aku
Mungkin tak sempurna
Kau dan aku tahu tak semudah

Kau dan aku
Mahukan sempurna
Kau dan aku
Mengharap bahagia

Setia aku
Demi dirimu
Setia aku
Hanya padamu

Terima seadanya
Perbezaan kau dan aku
Biarpun apa saja
Ku percaya kau setia

Kau dan aku
Mengharap bahagia

Setia aku
Demi dirimu
Setia aku
Hanya padamu

Setia ku demi dirimu
Setia ku hanya padamu

Selamat pagi sayangku
Apa khabar dirimu




Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

14 comments:

  1. Cinta itu bila kau lihat dia, kau tersenyum tanpa sebab dan jawapan.
    Cinta itu , bila kau dengar suaranya , kau rasa tenang walaupun isinya menjengkelkan.
    Cinta itu, bila kau tidak lihat kelibatnya, kau tertanya, kau tercari-cari, seakan separuh hidup kau hilang , dan dunia bagai dirompak hingga hilang serinya.

    Itu cinta.

    amboi2 berfeeling2 cinta dipagi jumaat ye.. hehhe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huyoo mummy julia..lg hebat kata2 cintanya..hehehehe..

      Delete
  2. Setiap jalan yang kita pilih dalam hidup ini pasti ada dugaan dan masalahnya. setuju sangat..

    ReplyDelete
  3. woww..!! sesekali Ummul berbicara.. menusuk ke sanubari langsung terimbau kenangan cinta lama... ehhh.. ehh... :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh..eh..heheehe..umul belajar dr blog ain tu..heheehe

      Delete
  4. cinta tak semestinyer bersatu, mukin 2 3 atau 4 ., huhu2

    ReplyDelete
  5. Baru dengar lagu Setia-Faizal Tahir feat Elizabeth... memang best!! thanks sebab share (nampak sangat outdated)haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akk pun bru dgr full lgu tu smlm..hehehe..kte serupa hahha..

      Delete
  6. Cinta itu misteri....

    Cinta kepada Pencipta membawa ke syurga.

    😊

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib