Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Wednesday, 9 September 2015

Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck

Ummul Azkee


Hamka | Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck




terbitan PTS


       Ada orang kata kalau mahu jadi orang berjaya,perlu kenali dan belajar dari mereka yang telah berjaya.Kalau mahu mahir dalam sesuatu bidang,Maka perlu lah kaji tentang bidang tersebut.
Memandang minat dalam bidang penulisan makin menebal,maka menjadi satu perkara terpenting untuk UA membaca karya-karya mereka yang sangat dikenali dalam dunia penulisan ini.
      Hamka,siapa yang tak mengenali nya dengan karya-karya agung beliau,dan salah satu nya adalah Tengelamnya Kapal Van Der Wijck.UA mengetahui tentang buku ini dari seorang kawan dan kerana tertarik dengan tajuknya,tahun lepas mencari di Pesta Buku Antarabangsa dan beli.
    Buku ini telah diterbitkan kembali oleh PTS tanpa mengubah kandungannya.Jujurnya bahasa dalam buku ini terlalu asing buat UA dan sehingga kini belum lagi khatam membacanya,tapi satu petikan dari buku yang membuatkan UA tersentap,berfikir tentang kebenaran kata-kata itu, ia berbunyi..



  "Demikianlah perempuan,dia hanya ingat kekejaman orang kepada dirinya,walaupun kecil,dan dia lupa kekejamannya sendiri kepada orang lain walaupun bagaimana besarnya."



  Pasti ada sebab mengapa ungkapan ini tercipta.Makanya kenalah baca buku ini sehingga akhir cerita.Buat pengetahuan semua karya ini telah difilemkan pada 2013 dan pernah ditayangkan di Astro best.




Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

9 comments:

  1. karya indonesia ke ni ummul? tak pernah perasan pon pasal filem ni..tengok pelakon macam indonesia

    ReplyDelete
  2. macam menarik kisah epik kan ummul.. :)

    ReplyDelete
  3. kat malaysiatak dapat cari cd ni,dah cuba arituminta kawan kat indo belikan tapi belum dapat lagi..

    ReplyDelete
  4. menarik.tapi..TYPO pada HEADING tu..ahha

    ReplyDelete
  5. Dah tgk citer ni.. Best! tggu nak baca novel dia lak.. confirm bait-bait ayat mesti lagi puitis!..

    ReplyDelete
  6. ain baca novel ni dua kali.. sekali baca tak berapa paham sebab bahasanya dan konflik banyak sangat... hehehehehe.. tapi novel ni memang best sebab mesej yang nak disampaikan tu sangat mendalam.. membuatkan kita berfikir dan matang bersama.... :)

    filem/drama tu belum tonton lagi.. nanti nak cari...

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib