Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Sunday, 20 September 2015

Masakan ala kedai | Mee hitam kata Adriana,pun boleh!

Ummul Azkee

MASAKAN ALA KEDAI -MEE GORENG MAMAK




mee goreng mamak


     Selamat petang semua,mesti semua sudah makan kan.Hujung minggu biasa UA masak masakan yang ringkas sahaja.Menu hari ini Mee goreng mamak,masakan ala kedai gitu.huhu..Disebabkan memang kami memag sukakan masakan ala kedai,maka UA rasa lebih baik UA cuba masak sendiri di rumah kan,lebih jimat,msg pun tiada.Mee goreng mamak ini atas permintaan Adriana.Adriana memang sukakan sangat mee goreng mamak ini,dia panggil MEE HITAM.ehehehehe..
      Kalau sudah kata masakan ala kedai mestilah ada cili merah potong,bawang goreng,limau kasturi dan juga telur goreng.Telur goreng mestilah kuning nya cair di dalam.meleleh masa makan,memang sedap.Nak tahu resepi Mee goreng mamak yang sedap,boleh baca di bawah ok..


RESEPI MEE GORENG MAMAK -MASAKAN ALA KEDAI

BAHAN-BAHAN

  2biji bawang merah
  5ulas bawang putih
  5sudu besar cili giling
  2biji telur
   isi ayam
   kicap manis
   sos tiram
  2 bungkus mee
  1 ikat sawi

  CARA-CARA

 1.kisar bawang merah dan bawang putih.Kemudian tumis kedua bahan tersebut hingga garing.

 2.Setelah garing masukkan cili giling.kacau hingga garing.kemudian masukkan ayam.kacau sehingga ayam masak.

 3.Setelah ayam masak,masukkan kicap manis,sos tiram secukupnya dan kemudian masukkan sayur sawi.diikuti dengan telur dan gaul rata

 4.Akhir sekali masukkan mee dan gaul rata.siap untuk di makan.




  
  





Posted via Blogaway

Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

19 comments:

  1. wah ada ala-ala kedai gituu ni adriana yang masak ye hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eheehehe..ala kedai..so takyah mkn kak kedai..boleh buka kedai kata suami..ahahhaha

      Delete
  2. assalamualaikum. nampak enak gitweee... membalas kunjungannya. Oh ya, berkenaan novel Fatinilam Sari tu, mungkin boleh tanya penulisnya sendiri, kat sini :http://fatinilamsari.blogspot.my/2015/09/laporan-panel-penilai-hadiah-sastera.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..terima kasihh..mmg sedap kot..heheehe..tq for info ye puan..

      Delete
  3. sedapnye.... haishhhh... tetiba teringin mee goreng ...

    www.naniey.com

    ReplyDelete
  4. wahhh terernya UA! masakan ala-ala kedai dah ni.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh..xde la terer mana..ehhehehe..solusi utk elak terlalu kerap mkn di luar shj

      Delete
  5. Haiii sedapnya.. Mummy ni 2,3 hari nak masak pun takdan.. Busy sokmo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kalau tak dan..pergi je mkn kt mamak.huhuhuhu

      Delete
  6. Replies
    1. erk...kak SA tu ayt suami kalau ummul msk kena ng tekak dia..mesti kate.."sedap!boleh bukak kedai" hehehehehe..

      Delete
  7. Replies
    1. tertarik eh..apalagi pi makan kalau lapaqqq..ehhehehe

      Delete
  8. nampak sedap tapi lisa tkleh makan mee

    ReplyDelete
  9. Pagi2 ni asyik terjumpa entry psl makan ja..lapaq jadinya..

    Salam kenal

    http://www.ainalondiet.com/2015/10/ainal-on-diet-5th-anniversary-giveaway.html

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib