Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Saturday, 5 September 2015

Lelaki Harapan Dunia

Ummul Azkee
 

Lelaki Harapan Dunia | Filem terbaik Anugerah Festival Filem Malaysia




pemenang filem terbaik festival filem MALAYSIA KE27
google image


          Siapa sudah tonton filem ni?UA tak berkesempatan lagi.Harap-harap nanti akan ditayangkan di Astro.Sejujurnya tajuk filem ini sangat memikat hati UA untuk menontonya.Tertarik hati sungguh nak tonton cerita ini,Seolah-olah ada kelainan.Tadi baru sahaja menonton Festival Filem Malaysia ke 27,dan Filem ini dinobatkan sebagai filem terbaik pada kali ini.Dengan kemenangan filem ini keinginan untuk menonton makin membuak-buak.Selain Lelaki Harapan Dunia,Filem Terbaik Dari Langit juga tercalon dalam senarai kategori Filem terbaik.
       Pada pendapat UA ada kelainan dalam filem Terbaik Dari Langit ini,dari segi mesej dan jalan cerita yang tak begitu klise seperti kebanyakkan filem melayu.Mungkin cerita Lelaki Harapan Dunia pun begitu.Harap-harap begitulah,lebih-lebih lagi setelah dinobatkan sebagai Filem terbaik kan,pasti lebih menarik ceritanya.
        Berikut adalah  sinopsis yang UA ambil dari wikipedia

      Filem berkisah tentang sebuah kampung yang mana berlaku kekacauan akibat kesalahfahaman penduduk kampung yang menyangka sebuah rumah terbiar yang dalam perancangan dipindahkan dari hutan ke kampung khas buat Pak Awang (Wan Hanafi Su) dihuni oleh “hantu” sedangkan terdapat seorang pendatang asing Afrika yang menghuni secara sembunyi.

Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

11 comments:

  1. cerita ni bagus kot...sbb tu dia menang..hihi

    ReplyDelete
  2. Datang jenguk dan follow sini :)
    Hehe takpe kita tunggu je tak lama lagi keluar la tu kat astro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih nik..:)
      kan..nnti keluar la tu..huhuhu

      Delete
  3. Replies
    1. macam la kn..best atau tak kena tgk dulu..huhuhu

      Delete
  4. selalunya filem terbaik bukan dari filem yang popular kan :)

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib