Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Friday, 11 September 2015

Cara buat Jeruk Mangga Asam boi,mudah sangat!

Ummul Azkee

RESEPI MUDAH | JERUK MANGGA ASAM BOI


        Sebenarnya UA tengah teringin nak makan jeruk mangga asam boi ini.Hari itu pernah buat sendiri sekali,tapi ini rasa  teringin lagi nak makan.Ingat nak buat lagi tapi kena lah cari mangga muda kan.gulp!!!Sedapnya!!!Senang sahaja nak buat,bahan pun tak banyak,semudah Abc..cuma nak cari mangga muda tu susah sikit,kalau di rumah ada pokok mangga seronoknya..

google image

 
BAHAN-BAHAN

 3biji mangga muda
 6biji asam boi
 5biji cili api
 3sudu gula

CARA BUAT

Masukkan kesemua bahan-bahan dalam bekas dan gaulkan.

Kemudian sejukkan dalam peti ais beberapa jam.

Dah siap!!dan sedia untuk di makan..Sedapnyaaa....

Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

12 comments:

  1. kecur air liur. lama tak makan ni

    ReplyDelete
  2. ummullll lecuq ayaq lioq dah ni..sedapnya :)

    ReplyDelete
  3. Asam boi putih masin masam tu ssh dpt skrg

    ReplyDelete
  4. awatlah hari ni buka blog, whatsapp, insta semua up pasal asam...teringinnya lah nak colek2 ni ummul sayang :)

    ReplyDelete
  5. kawan ain yang tak suka masam-masam pun sejak makan jeruk mangga asam boi ni terus jadi hantu jeruk.... hahahahahaa... :)

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib