Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Thursday, 27 August 2015

Ragam anak di waktu pagi..

Ummul Azkee




       Tahun ini masuk tahun ke dua Afrina belajar di Pra sekolah.Tahun lepas awalnya agak susah juga mahu kejutkan dia bangun pagi untuk ke sekolah.Selalunya pagi dia akan moody.muka masam,monyok je.Setiap pagi memang En.Suami yang akan kejutkan Afrina.Kalau UA yang kejut mahu sampai sudah dia tak bangun.Anak-anak lebih takut pada ayah dia walaupun ayah dia tak selalu marah.
  Tapi tahun ini berbeza,bangun pagi tak adalah moody,cuma kalau bab mandi itu bukan main lama.
Nak kata mandi tak juga,dia lebih termenung.pening juga dengan perangai satu ini.Setiap berapa minit kena meninjau dan cakap.

''Afrina,mandi...jangan termenung dalam bilik air..nanti lambat".

  Setiap pagi itu lah ayat wajib UA pada Afrina.huhuhu..Nak marah setiap pagi mahu nanti ibu dia yang stress..jadi sabar je lah..Disebabkan habit suka termenung dalam bilik air,Suami setiap pagi akan kejutkan dia bangun awal.Itu belum bab pakai baju lagi,kalau ibu dia tak meminjau mahu dia tidur balik.Anak-anak..sabar jelahhh..tahun depan adik dia,Adriana punya ragam pula nak kena hadap,huhuhu Adriana lagilah banyak drama sebab antara dua orang ni Adriana lah "Drama queen".muahahaha..bertabahlah jadi ibu ni.

Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

5 comments:

  1. sama la... Sal pun Mr Hubby yang kejutkan..kalau tak ngamok sakan...hehehe...done follow UA

    ReplyDelete
  2. apa yang dia temenungkan?haha

    ReplyDelete
  3. normal tu hihi, kdg2 mls nk mndi awal2 pagi sejuk di lain mcm ^_^

    ReplyDelete
  4. memang macam tu kot kebanyakan anak2 dara, mandi lama kadang ambik masa lebih sejam ! , kadang dah tak larat nak nasihatkan..

    ReplyDelete
  5. Semua ibu pasti hadapi dugaan sama agaknya

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib