Now you can Subscribe using RSS

Submit your Email

Friday, 28 August 2015

Hantu Durian VS Anti Durian

Ummul Azkee


Durian |   Hantu durian VS anti Durian





     Di Malaysia ni memang kaya dengan pelbagai jenis buah yang sedap.Ada pelbagai jenis buah-buahan tempatan yang tak kurang hebatnya kesedapannya dengan buah-buahan dari  luar negara.Ada mangga,rambutan,manggis dan yang paling popular sekali buah durian.Durian lah raja segala buah,bila tiba musim durian,berlambak lah orang jual duiran sana sini.
     UA suka durian tapi tak adalah hantu sangat makan sampai berbiji-biji  sekali makan,boleh pening kot kalau makan banyak-banyak.Tapi En.Suami memang hantu durian,tiap-tiap hari makan durian pun boleh.Selalu dia ajak UA pergi makan durian,Nak tak nak ikutkan saja,kalau tak merajuk pula.huhuhu..Kadang-kadang UA risau juga sebab orang kata durian makan banyak sangat pun tak elok.Boleh buat panas badan katanya.
       Sejak ada Afrina yang memang berhantu bab makan durian ini lagi la En.Suami semangat membeli durian.Ada geng katanya.hehehehe..Afrina dari umur setahun lebih dah layan makan durian dengan babah dia.Dia memang banyak mengikut selera babah dia,suka durian,suka makan nasi kandar,suka kari.Selalu mengusik dia "anak babah ".hehe..
      Berbeza pula dengan Adriana.Adriana dengan Afrina sangat berbeza.Adriana ni anti durian.Dia tak suka makan durian,Kalau bawa pergi makan durian memang dia takkan makan langsung.
 Melanguk la dia seorang tengok orang makan..Kadang dia ada juga cuba nak makan tapi mesti tak habis,lepas tu buat muka pelik,muka macam tak suka.haha.
     Selalu babah dia mengusik"adik nak durian?sedap tau!,"tapi memang tak mudah tergoda Adriana ni,laju jer kepala dia menggeleng.Jadi siapa yang tak suka makan durian bolehlah geng dengan Adriana.heheehe..Sebelum tu mari layan gambar Afrina masa pertama kali makan durian.

HANTU DURIAN




.

nyum..nyum sedapnya..

  VS


ANTI DURIAN


    SAYA TAK SUKA DURIAN!!!!!!!!


Ummul Azkee / Author & Editor

"A self motivated women with hundreds of challenge. Its all about how to get strength to face the challenge of life and to make dream come true. Arts is the way I motivate myself to be a strong women, remind me to stay positive in all challenge that will come in my life.Learning about realities of life that might comes and never give up."

4 comments:

  1. feberet durian.. nasib laa anak dengan laki pon hantu durian.. syok makann

    ReplyDelete
  2. comelnya yg duduk tgh makan durian tu.. muka inesen je... hehehehee... :)


    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete
  3. aina bukan hantu durian n bukan anti durian tp mkn je durian dan tapi jugak.... boleh mkn 2-3 ulas je. hehe

    ReplyDelete

THANKS FOR THE LOVELY COMMENT. SO APPRICIATE IT..

Coprights @ 2016, Blogger Templates Designed By Templateism | Templatelib